Oğuzhan Anayurtlu
50 CC
- Katılım
- 27 Kasım 2024
- Mesajlar
- 1
2016 model Africa Twin motorum artık 150.000 km'yi geçti ve aşınan parçalar dışında bugüne kadar bir sorun dışında hiçbir şey yaşamadım. Son 4 senedir bütün bakımlarını kendim yapıyorum. Yaşadığım sorundan biraz bahsedip eğer sizlerin de başına gelirse uğraşmamanız için anlatayım istedim.
Motorum 138.000'de iken bir gün yola çıktım yaklaşık 15 dakika sonra otoyolda motosikletim stop etti. Sanki benzin bitmiş gibi ateşleme yapmıyordu. Önce benzin göstergesinin bozulduğunu düşünüp gidip benzin aldım ve çalıştı. Ancak 10 dakika sonra tekrar stop etti. Motosikletimi eve çektirdikten sonra sorunu araştırmaya başladım. İlk aklıma gelen benzin pompası idi, ilk çalışma sesi normal olmasına rağmen onda bir problem olduğunu düşünerek benzin pompasını upgrade ettim. Orjinal Honda yerine yurtdışında görselde gördüğünüz benzin pompası ile upgrade ettim. Ancak sorun bunda değildi. Bujilerin değişim zamanı geldiği için onları da değiştirdim, hava filtresini temizledim ve genel bakımlarını yaptım. Ancak bunlarda çözüm olmadı.
Bu arada motosiklet herhangi bir arıza ışığı yakmıyordu ve diagnostics ile bir arıza kaydına rastlamıyordum.
Motoru daha sonra güvendiğim bir ustaya götürdüm. Orada alternatör, CKP sensörü ve sübap ayarları kontrol edildi ve bir sorun bulunamadı.
Bu sırada ben sorunun CKP sensöründen kaynaklandığını ve bu parça alternatöre bağlı olduğu için alternatör değişimi gerekli olduğuna ikna olmuştum. Çünkü bu sorunu internette araştırdığımda sadece bir kişinin bu durumla karşılaştığını gördüm. Amerika'daki bu arkadaş benim yaşadıklarımın aynısını yaşayıp bir forumda son gönderisinde servise götüreceğini söylemiş ama sonrasında nasıl çözüldüğünden bahsetmemişti. Kendisine forum üzerinden ulaşamadım, sonra takma adını başka bir forumda bulup o forumun webmaster'ina kendisine mesajımı iletmesi için rica da bulundum. Bu arkadaşta mailimi kendisine iletince kendi sorunun alternatör değişimi ile çözüldüğünü öğrendim.
Sonrasında motorumu başka bir yetkili servise götürdüm, kendilerine bir adette alternatör alıp teslim ettim. Onlar benim söylediklerimi biraz kulak arkası edip, beyin değişimi vs yapıp çözememişler. Sonrasında da bu motorun sahibi alternatör getirmişti, onu da bir deneyelim diyip taktılar ve sorun çözüldü.
Yaşadığım bu derde rağmen, hala bir motosiklet alacağım zaman önce Honda'yı düşünmemin temel sebebi, aşınan parçalar hariç neredeyse çok az sorun çıkarması.
Motorum 138.000'de iken bir gün yola çıktım yaklaşık 15 dakika sonra otoyolda motosikletim stop etti. Sanki benzin bitmiş gibi ateşleme yapmıyordu. Önce benzin göstergesinin bozulduğunu düşünüp gidip benzin aldım ve çalıştı. Ancak 10 dakika sonra tekrar stop etti. Motosikletimi eve çektirdikten sonra sorunu araştırmaya başladım. İlk aklıma gelen benzin pompası idi, ilk çalışma sesi normal olmasına rağmen onda bir problem olduğunu düşünerek benzin pompasını upgrade ettim. Orjinal Honda yerine yurtdışında görselde gördüğünüz benzin pompası ile upgrade ettim. Ancak sorun bunda değildi. Bujilerin değişim zamanı geldiği için onları da değiştirdim, hava filtresini temizledim ve genel bakımlarını yaptım. Ancak bunlarda çözüm olmadı.
Bu arada motosiklet herhangi bir arıza ışığı yakmıyordu ve diagnostics ile bir arıza kaydına rastlamıyordum.
Motoru daha sonra güvendiğim bir ustaya götürdüm. Orada alternatör, CKP sensörü ve sübap ayarları kontrol edildi ve bir sorun bulunamadı.
Bu sırada ben sorunun CKP sensöründen kaynaklandığını ve bu parça alternatöre bağlı olduğu için alternatör değişimi gerekli olduğuna ikna olmuştum. Çünkü bu sorunu internette araştırdığımda sadece bir kişinin bu durumla karşılaştığını gördüm. Amerika'daki bu arkadaş benim yaşadıklarımın aynısını yaşayıp bir forumda son gönderisinde servise götüreceğini söylemiş ama sonrasında nasıl çözüldüğünden bahsetmemişti. Kendisine forum üzerinden ulaşamadım, sonra takma adını başka bir forumda bulup o forumun webmaster'ina kendisine mesajımı iletmesi için rica da bulundum. Bu arkadaşta mailimi kendisine iletince kendi sorunun alternatör değişimi ile çözüldüğünü öğrendim.
Sonrasında motorumu başka bir yetkili servise götürdüm, kendilerine bir adette alternatör alıp teslim ettim. Onlar benim söylediklerimi biraz kulak arkası edip, beyin değişimi vs yapıp çözememişler. Sonrasında da bu motorun sahibi alternatör getirmişti, onu da bir deneyelim diyip taktılar ve sorun çözüldü.
Yaşadığım bu derde rağmen, hala bir motosiklet alacağım zaman önce Honda'yı düşünmemin temel sebebi, aşınan parçalar hariç neredeyse çok az sorun çıkarması.