Gemakoci
50 CC
- Katılım
- 29 Kasım 2024
- Mesajlar
- 6
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu, 3 Ekim 1983 tarihinde ülkenin yasama organı TBMM tarafından kabul edilmiş ve 18 Ekim 1983'te yürürlüğe girmiştir. O tarihten bu yana, bu kanun ve bu kanuna bağlı yönetmeliklerde motosikletlerin trafikteki risklerini minimize etme, motosiklet sürücülerinin hayatlarını kolaylaştırma, motosikleti enerji tüketimi avantajlarıyla kazanım sağlama, çevre dostu olması bakımından toplumda yerini alması, trafik sıkışıklığının önlenmesi gibi toplumsal avantajları sağlamak adına bir çalışma ve iyileştirme yapılmamıştır. Günümüze geldiğimizde, trafikteki tescilli araç sayısı oranları internet kaynaklı verilere göre aşağıdaki gibidir.
Bugün motosikletler trafikteki araçların %20’sini oluşturmasına ; kamyon ve kamyonetlerden, otobüslerden, minibüslerden ve traktörlerden daha yoğun trafikte bulunmalarına rağmen, karayolları tabelalarında dahi kayda alınmamış, uyarı ve bilgilendirme levhalarında yerini alamamıştır. Karayollarında seyir hâlindeyken birçok tabelada kamyon ve kamyonet türlerine göre, otobüs, minibüs ve hatta traktör temalı tabelalar görürken, trafiğin %20’sini oluşturan motosiklete dair bir emare göremezsiniz.
Sadece ve sadece hayatın gerçekliğinden uzak denetim uygulamaları geliştirilirken, motosiklet ve sürücülerinin can güvenliğini sağlamaya yönelik hiçbir tedbir ve yöntem geliştirilmemekte; tam aksine, sosyal medyada motosiklet tutkunlarının talep ve çağrılarını adeta bastırmaya yönelik, ulusal kanallarda aksi ve kötü imaj oluşturacak haberler yapılmakta, adeta “akıllı olun” mesajı verilmektedir.
Artık karayollarında motosiklete dair, Avrupa ve dünya standartlarında, bilimsel ve teknik çalışmalarla akil kişilerin katılımında yeni düzenlemeler yapma vakti gelmiştir.
Bu konuda tüm motosiklet tutkunlarını, sesimizi artırmak adına birleşmeye davet ediyorum.
Bugün motosikletler trafikteki araçların %20’sini oluşturmasına ; kamyon ve kamyonetlerden, otobüslerden, minibüslerden ve traktörlerden daha yoğun trafikte bulunmalarına rağmen, karayolları tabelalarında dahi kayda alınmamış, uyarı ve bilgilendirme levhalarında yerini alamamıştır. Karayollarında seyir hâlindeyken birçok tabelada kamyon ve kamyonet türlerine göre, otobüs, minibüs ve hatta traktör temalı tabelalar görürken, trafiğin %20’sini oluşturan motosiklete dair bir emare göremezsiniz.
Sadece ve sadece hayatın gerçekliğinden uzak denetim uygulamaları geliştirilirken, motosiklet ve sürücülerinin can güvenliğini sağlamaya yönelik hiçbir tedbir ve yöntem geliştirilmemekte; tam aksine, sosyal medyada motosiklet tutkunlarının talep ve çağrılarını adeta bastırmaya yönelik, ulusal kanallarda aksi ve kötü imaj oluşturacak haberler yapılmakta, adeta “akıllı olun” mesajı verilmektedir.
Artık karayollarında motosiklete dair, Avrupa ve dünya standartlarında, bilimsel ve teknik çalışmalarla akil kişilerin katılımında yeni düzenlemeler yapma vakti gelmiştir.
Bu konuda tüm motosiklet tutkunlarını, sesimizi artırmak adına birleşmeye davet ediyorum.
Son düzenleme: