yolSakini
50 CC
- Katılım
- 29 Kasım 2024
- Mesajlar
- 4
Herkese selam, umarım hayatınız iyi geçiyordur.
Yaklaşık 7-8 aydır kullandığım, öncesinde 2018 Tracer 900 sahibi olduğum ve 57.000 km'de sattığım motosikletimden sonra 800DE aldım.
Karar aşamasında biraz daha arazi odaklı, bir touring kadar konfor beklemeden, istediğimde uzun yol yapabileceğim bir motosiklet olması gerektiğini düşündüm. Zira kampçılık ve köy yolları gibi vazgeçemediğim alışkanlıklarım var. Bu kararı verirken orta sınıf olmasını da özellikle istedim; zira şehir içinde de kullanıyorum. Bu kriterler ışığında 3 motosiklet öne çıkıyordu:
Transalp, daha az arazi özelliği taşıdığını düşünüyorum. Ve karşınızda Suzuki V-Strom 800DE.
6.000 km'de İzmir'den aldım. Sürdüm, Eskişehir'e getirdim. Bu arada aramızda bir problem yaşanmadı değil. Ellerim uyuşmuştu. Bu hep böyle mi olacak sorusu aklımı kurcaladı. 6.000 d/d civarında gidonda olmasa da peglerde ince bir titreşim vardı (hala vardır). Standart siperlik bir ADV olduğundan kısa; rally kafa işte. Orta sehpa yok, gerek de duymadım şimdiye kadar.
İlk yaptığım işler şunlar oldu: koruma demirleri, çanta demirleri ve touring bir siperlik aldım. Sis farları, alüminyum topcase vb. işleri bu 7 aylık sürede kendim montajlayarak bitirdim.
Biraz özelliklerinden bahsedeyim isterseniz:
Sürüş modları var: A-B-C. Ride-by-Wire (mesaj temelli bir çeşit gaz halatsız, elektronik gaz kolu). TCS'nin 3 modu var. ABS modları var (1-2-3-Gravel-Off). Suzuki'nin bir de "marş yardımcısı" var. Start'a bir kez dokunduğunuzda kendisi çalışana kadar marşa basıyor. TFT ekran, artık motosikletlerin olmazsa olmazı oldu. Standart bir arayüzü var ve değiştirilmiyor. Telefon yansıtma özelliği mevcut değil.
800 cc olan bu motosikletin ortalama yakıt tüketimi şehir dışında 4-4.5, şehir içinde ise 5-5.5 litre aralığında. Tabii bu biraz da bileğinizle alakalı bir durum.
Ön ve arka amortisör manuel ayarlanabiliyor. Ayarları kolayca yapılabiliyor. Afyon’da yapılan “Süvarinin İzinden Saygı Sürüşü”nde bu ayarları kendim yaparak arazi etabına girdim ve beni hiç üzmedi.
Bu esnada Eskişehir-Ankara, Eskişehir-Antalya, Eskişehir-Afyon gibi yollar yaptım ve dediğim gibi beni üzmediği gibi, MEB ve TMF eğitmen eğitimlerine katıldığımda yarım debriyaj, sıkı fren gibi gün boyu yaptığımız çalışmalarda yüzümü kara çıkartmadı.
Bu arada Suzuki, 12.000’de bakım için yaklaşık 4.000 TL ücret aldı. Sanki biraz fazla gibi geldi bana ama ekonomi de ortada. Üstünde gelen Dunlop lastikler, ısınana kadar berbat; ısındığında problem yaşamadım. Zaten lastikle alakalı bir geri çağırma oldu ve Batlax A41 ile seti değiştirdiler. Bakım ücretine, "zaten değişmeyi düşündüğüm lastiğin ücretsiz olarak değişmesi nedeniyle" fazla da ses çıkartmadım.
Sanırım bir müddet daha, adını Optimus koyduğum motosikletimle beraber yollar yapacağız.
Herkese saygılarımı sunuyorum. Umarım herkes istediği motosiklete ulaşır.
(Optimus, Afyon’da “Süvarinin İzinden Saygı Sürüşü” kamp alanında ve eğitim esnasında. Ayrıntıyı göz ardı etmeyiniz)
Yaklaşık 7-8 aydır kullandığım, öncesinde 2018 Tracer 900 sahibi olduğum ve 57.000 km'de sattığım motosikletimden sonra 800DE aldım.
Karar aşamasında biraz daha arazi odaklı, bir touring kadar konfor beklemeden, istediğimde uzun yol yapabileceğim bir motosiklet olması gerektiğini düşündüm. Zira kampçılık ve köy yolları gibi vazgeçemediğim alışkanlıklarım var. Bu kararı verirken orta sınıf olmasını da özellikle istedim; zira şehir içinde de kullanıyorum. Bu kriterler ışığında 3 motosiklet öne çıkıyordu:
- Tenere
- 800DE
- Transalp
Transalp, daha az arazi özelliği taşıdığını düşünüyorum. Ve karşınızda Suzuki V-Strom 800DE.
6.000 km'de İzmir'den aldım. Sürdüm, Eskişehir'e getirdim. Bu arada aramızda bir problem yaşanmadı değil. Ellerim uyuşmuştu. Bu hep böyle mi olacak sorusu aklımı kurcaladı. 6.000 d/d civarında gidonda olmasa da peglerde ince bir titreşim vardı (hala vardır). Standart siperlik bir ADV olduğundan kısa; rally kafa işte. Orta sehpa yok, gerek de duymadım şimdiye kadar.
İlk yaptığım işler şunlar oldu: koruma demirleri, çanta demirleri ve touring bir siperlik aldım. Sis farları, alüminyum topcase vb. işleri bu 7 aylık sürede kendim montajlayarak bitirdim.
Biraz özelliklerinden bahsedeyim isterseniz:
Sürüş modları var: A-B-C. Ride-by-Wire (mesaj temelli bir çeşit gaz halatsız, elektronik gaz kolu). TCS'nin 3 modu var. ABS modları var (1-2-3-Gravel-Off). Suzuki'nin bir de "marş yardımcısı" var. Start'a bir kez dokunduğunuzda kendisi çalışana kadar marşa basıyor. TFT ekran, artık motosikletlerin olmazsa olmazı oldu. Standart bir arayüzü var ve değiştirilmiyor. Telefon yansıtma özelliği mevcut değil.
800 cc olan bu motosikletin ortalama yakıt tüketimi şehir dışında 4-4.5, şehir içinde ise 5-5.5 litre aralığında. Tabii bu biraz da bileğinizle alakalı bir durum.
Ön ve arka amortisör manuel ayarlanabiliyor. Ayarları kolayca yapılabiliyor. Afyon’da yapılan “Süvarinin İzinden Saygı Sürüşü”nde bu ayarları kendim yaparak arazi etabına girdim ve beni hiç üzmedi.
Bu esnada Eskişehir-Ankara, Eskişehir-Antalya, Eskişehir-Afyon gibi yollar yaptım ve dediğim gibi beni üzmediği gibi, MEB ve TMF eğitmen eğitimlerine katıldığımda yarım debriyaj, sıkı fren gibi gün boyu yaptığımız çalışmalarda yüzümü kara çıkartmadı.
Bu arada Suzuki, 12.000’de bakım için yaklaşık 4.000 TL ücret aldı. Sanki biraz fazla gibi geldi bana ama ekonomi de ortada. Üstünde gelen Dunlop lastikler, ısınana kadar berbat; ısındığında problem yaşamadım. Zaten lastikle alakalı bir geri çağırma oldu ve Batlax A41 ile seti değiştirdiler. Bakım ücretine, "zaten değişmeyi düşündüğüm lastiğin ücretsiz olarak değişmesi nedeniyle" fazla da ses çıkartmadım.
Sanırım bir müddet daha, adını Optimus koyduğum motosikletimle beraber yollar yapacağız.
Herkese saygılarımı sunuyorum. Umarım herkes istediği motosiklete ulaşır.
(Optimus, Afyon’da “Süvarinin İzinden Saygı Sürüşü” kamp alanında ve eğitim esnasında. Ayrıntıyı göz ardı etmeyiniz)
Dosya Ekleri
Son düzenleme: