- Katılım
- 26 Kasım 2024
- Mesajlar
- 15
Herkese merhabalar. Aşağıda paylaşacaklarım birçoğumuz tarafından bilinmeyen şeyler değiller ama bilgiye her zaman ihtiyaç vardır ve ulaşılması kolay olmalıdır düşüncesiyle bir başlık altında paylaşmak istedim.
A.Y.S.E.L. H., Motosikletimizi yola çıkmadan önce kontrol etme listesi diyebiliriz buna. Kim bulmuşsa güzel bulmuş ve buna Aysel Hanım ismini vermiş. İngilzcesi de "Powder." Petrol, Oil, Water, Damage, Electric, Rubber - POWDER
Motor üzerinden sırasıyla gidilecek şekilde akılda kalmayacağı için alfabetik sıraya göre gideceğiz.
Paylaştığım bilgiler edindiğim bilgilerin tarafımca yorumudur. Bu bilgiler sizin bildiğiniz ve kabul ettiğiniz doğrular çerçevesinde değişebilir.
Lütfen siz de eklemek istediklerinizi aşağıda paylaşın. Bilgiyi paylaşıp çoğaltalım. Umarım birilerinize yardımcı olur bu yazımız.
A.Y.S.E.L. H., Motosikletimizi yola çıkmadan önce kontrol etme listesi diyebiliriz buna. Kim bulmuşsa güzel bulmuş ve buna Aysel Hanım ismini vermiş. İngilzcesi de "Powder." Petrol, Oil, Water, Damage, Electric, Rubber - POWDER
Motor üzerinden sırasıyla gidilecek şekilde akılda kalmayacağı için alfabetik sıraya göre gideceğiz.
- A - Akaryakıt: Motorunuzda ne kadar yakıt kaldığını kontrol etmelisiniz. Uzun mesafeli yolculuklar yapacağınız zaman sağda solda, yolda kalmamak için önden planlamanızı yapmalı ve benzininizi - benim önerim - yolculuk yapacağınız günün önceki gecesinde almanız olacaktır. Sabah iki defa ekipman giy-çıkart işi yapmamış olursunuz ve yolunuza devam edersiniz.
- Y - Yağlar: Motosikletinizdeki yağların kontrolü aklınıza gelmeli. Motor yağı, debriyaj yağı, fren yağları, süspansiyon çatallarının kontrolü ve hidrolik yağlar. En basit ele verecek yöntem motorun doğrudan altına bakmanız olur. Herhangi bi kaçar durumunda yere damlayacağı için ortalama nereden damlama olduğunu görebilirsiniz. Frenlerinizin tutuşunu %100 sağlaması için yağlarına ihtiyaçları olduğunu unutmadan ön fren ve arka fren yağ kontrollerini yapın. Aynı zamanda gidondan debriyaj yağı kontrolünüzü de yapın. Yağ kaçaklı bir motosikletle yola çıkıp, ıssızlığın ortasında yolda kalmaktansa o yolculuğa hiç çıkmamanız daha iyi.
- S - Su: Burası aslında soğutmaları kontrol etme amaçlı bir hatırlatıcı. Varsa yağ radyatöründeki sıvıları, yoksa normal radyatördeki sıvıları kontrol edin. Eksik sıvı ile yola çıkmayın ve lütfen antifriz yerine su kullanmayın.
- E - Elektrik: Elektrik aksamlarınızı, farlarınızı, sinyallerinizi ve en önemlilerinden bir tanesi olan ABS'yi kontrol edin. ABS ışığınız hareket ettikten 3-5 saniye sonra sönmeli. Sönmüyorsa bir problem var demektir. Aynı şey diğer sensörler için de geçerli. Motorunuzla hareket ettikten sonra herhangi bir yanmaması gereken ışık yanıyorsa, yolunuza devam etmeyin.
- L - Lastik: Lastiklerinizi kontrol edin. Kesik, çizik, görmediğiniz bir patlak veya lastiğe takılmış bir kesici cisim olup olmadığına bakın. Lastik hava basınçlarını yine geceden ayarlayın ve jantlarınızı flaş ile kontrol edin. İleri ve güvenli sürüş çerçevesinde motosiklet lastiklerinizin ömrü 2 yıl veya sürüşünüze bağlı olarak 18-20 bin kilometredir. Bu gereksinimleri karşılamayan lastikler ile yola çıkmayınız.
- H - Hasar kontrol: Bu kulağa basitmiş gibi gelebilir ama motosikletlerimizi her zaman göz önünde tutmuyoruz. Biz yokken birisi bir yerine zarar vermiş olabilir ve bu hasar ilk bakışta görülmeyebilir. Kuşkuyla, şüpheyle yaklaşıp motorunuzu bi kontrol edin. Bir yerinde bir hasar var mı, kontrol edin. Karenajı sallayın, seleleri sallayın, gidon ve süspansiyonları kontrol edin. Bir oynama ya da boşluk olup olmadığından emin olun. Herhangi bir problemde yola çıkmayın.
Paylaştığım bilgiler edindiğim bilgilerin tarafımca yorumudur. Bu bilgiler sizin bildiğiniz ve kabul ettiğiniz doğrular çerçevesinde değişebilir.
Lütfen siz de eklemek istediklerinizi aşağıda paylaşın. Bilgiyi paylaşıp çoğaltalım. Umarım birilerinize yardımcı olur bu yazımız.