YunusEmreEmik
50 CC
- Katılım
- 2 Aralık 2024
- Mesajlar
- 2
Merhaba arkadaşlar,
2020 model Honda NC750X DCT motosikletimle Trabzon’dan İstanbul’a olan 1100 km’lik yolculuğumda yaşadığım ilginç bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu olay hem bana ders oldu hem de bu tür durumlarda ne yapmanız gerektiğiyle ilgili faydalı bir bilgi sunabilir.
Yolculuğun büyük bir kısmında hiçbir sorun yaşamadım. Yaklaşık 1100 km’lik bu uzun yolculuk sırasında iki kez yakıt ikmali için durdum ve motosikletim gayet sorunsuz bir şekilde performans sergiliyordu. Ancak, İstanbul’a yaklaşırken, Kocaeli Derince Tüneli'nden çıktıktan hemen sonra motosikletimin gaz yemediğini fark ettim. Hızla dörtlülerimi yakıp emniyet şeridine çektim. O sırada hala 6. viteste olduğumu gördüm ve durumun ne olduğunu anlayabilmek için deneyimli bir ustamı aradım.
Bu tür bir sorunla karşılaşanlar için bu yöntemin faydalı olabileceğini düşünüyorum. Eğer sizin de benzer bir deneyiminiz olduysa ya da bu konuda farklı bir bilgiye sahipseniz, yorumlarda paylaşmanızı çok isterim.
Herkese kazasız, belasız sürüşler dilerim!
Yunus Emre
2020 model Honda NC750X DCT motosikletimle Trabzon’dan İstanbul’a olan 1100 km’lik yolculuğumda yaşadığım ilginç bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu olay hem bana ders oldu hem de bu tür durumlarda ne yapmanız gerektiğiyle ilgili faydalı bir bilgi sunabilir.
Yolculuğun büyük bir kısmında hiçbir sorun yaşamadım. Yaklaşık 1100 km’lik bu uzun yolculuk sırasında iki kez yakıt ikmali için durdum ve motosikletim gayet sorunsuz bir şekilde performans sergiliyordu. Ancak, İstanbul’a yaklaşırken, Kocaeli Derince Tüneli'nden çıktıktan hemen sonra motosikletimin gaz yemediğini fark ettim. Hızla dörtlülerimi yakıp emniyet şeridine çektim. O sırada hala 6. viteste olduğumu gördüm ve durumun ne olduğunu anlayabilmek için deneyimli bir ustamı aradım.
Ustamın Çözüm Önerisi
Ustama durumu anlattıktan sonra kendisi konuyu araştırıp bana geri dönüş yaptı. DCT modülünün yağ haznesinin yüksek sıcaklık nedeniyle işlevini kaybetmiş olabileceğini ve bu sebeple DCT’yi sıfırlamamız gerektiğini söyledi. Ancak önerisi, klasik DCT sıfırlama yöntemine ek olarak şu işlemleri yapmaktı:- Motosikleti kontak açıkken yaklaşık 10 metre kadar ileriye doğru elle itmem gerektiğini,
- Ardından kontak kapalı şekilde motosikleti yine 10 metre geriye doğru itmemi,
- En sonunda ise kontak açık şekilde motosikleti tekrar ileriye doğru götürmemi söyledi.
Yolculuğun Devamı
Bu işlemden sonra motosikletimi manuel vitese alarak evime kadar sorunsuz bir şekilde ulaştım. Eve vardıktan sonra da motosikletim herhangi bir problem göstermeden çalışmaya devam etti. Ancak bu yaşadığım durum bana motosiklet bakımının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlattı.Çözüm: DCT Yağı ve Filtre Değişimi
Hemen ertesi gün, motosikletimin DCT yağı ve filtresini değiştirdim. Bu işlemden sonra motosikletim çok daha sağlıklı bir sürüş performansı sunmaya başladı. Özellikle uzun yolculuklar öncesinde bu tür bakımların mutlaka yapılması gerektiğini sizlere de tavsiye ediyorum.Bu tür bir sorunla karşılaşanlar için bu yöntemin faydalı olabileceğini düşünüyorum. Eğer sizin de benzer bir deneyiminiz olduysa ya da bu konuda farklı bir bilgiye sahipseniz, yorumlarda paylaşmanızı çok isterim.
Herkese kazasız, belasız sürüşler dilerim!
Yunus Emre